kolmapäev, 12. aprill 2017

Ai on

Sain juba oma selle kuu jooksukava kätte ja esimese nädala peaaegu tehtud kui tundsin valu säärtes. Paar jooksu sain veel läbitud ja mõtlesin, et vaim on nüri ja jalad lihtsalt väsinud tööpäevadest. Eile peale 6 km katkestasin jooksu ja kõndisin pea maas koju. Mõtlesin esimese asjana, et kõiges on süüdi Osta Ära! kampaania (endas pettununa tuleb ju midagi/kedagi ikka süüdistada). Siis rahunesin ja otsustasin jooksud mõneks ajaks pausile panna. Ikka päris valulikuks läks asi. Pestud ja viimaks voodis lamades oli ikka ebameeldiv näriv valu. Kõik viitab luuümbrise põletikule. Soovitatakse rahu anda jalgadele, et võimalikult kiiresti taas korralikult liikuma saada (jooksma). Isegi tööl käia on piin, ilmselt valuvaigisti tuleb appi võtta. Liikuv eluviis võib vahel ikka päris karm olla. Peagi saabuvad kolm vaba päeva ja saab veidi koormust vähendada. Google andis igasuguseid vastuseid kui otsisin mingisugust infot sellise seisundi kohta. Aitäh Margitile, et ta kõik kirja on pannud ja äratundmis"rõõm" oli koheselt olemas - seega keda teema huvitab saab lugeda SIIT.

Plaanisin oma hooaja avada Ida-Virumaal XIII Kindrali jooksuga (22.04), kuid eks siis näis kas nii ruttu oma jalakesed korda saan.

Kes soovib lugeda võib osta ajakirja Sport ja tutvuda nelja spordiblogijaga. Minu kolm motivatsiooninippi leiab ka sealt.

Seega minu esimene vigastus - tere tulemast! Jälle kogemus juures.

5 kommentaari:

  1. Vigastuse põhjus peitub ilmselt liialt kiiresti kilometraaži suurendamises. Ei soovitata rohkem, kui 10% nädalas kilometraaži suurendada ja elu on näidanud, et see peab ka paika.
    Jõudu ja jaksu!

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Põhjuseid võib teisigi olla, aga liikumist on tõesti palju olnud viimasel ajal. Tänan!

      Kustuta
  2. mahu suurendamine õige stiili juures ei mõjuta seda. võib kasvõi 2-3korda tõsta nädalaga mahtu. mis mõjutab, on aga kiiremate liigutuste tegemine (liiga tihti, liiga kiirelt vms, liiga järsult kiirenduste mahtu) , eriti kõval pinnal, siis võib juhtuda küll. Olenevalt olukorrast, võib vajalik olla täispuhkus 2-4nädalat isegi. kergemal puhul, võib ka nädalaga paremaks minna

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Jooksen valdavalt asfaldil. Nädal oleks igal juhul parem kui 2-4 oodata, aga eks näha on kuidas jalad end tunnevad.

      Kustuta
    2. Võib kasvõi 2-3 korda tõsta nädalaga mahtu? Sa vist ei tea ikka jooksmisest kuigi palju...

      Kustuta