kolmapäev, 30. november 2016

Spordimeditsiiniline terviseuuring ja veidi muud juttu

Seekord liikusin Tartu Ülikooli Kliinkumi juba eelteadmistega. Täitsin lehe, kus asusid erinevad jah/ei küsimused ja selgitused saab eraldi reale lisada. Andsin vereproovi (kõik tulemused saan ilmselt reedel meilile ja lisan siia postitusse kui midagi head/halba kajastub), siis suundusin kaaluma/mõõtma, hingama ja oligi aeg pikali visata ja juhtmed külge saada. Seekord sain väga mõnusalt suurel lindil joosta ja mask oli ka palju parem. Ehk oleks isegi veidi end veel kauem pigistanud ja edasi jooksnud, kuid miski ütles peas, et aitab küll ja lõpetasin testi.

Treeningtunde on nädalas 3-6.


Pikkus 162 cm sel korral (eelmisel mõõdeti 163,1 cm) 
Kaal täna 57,7 kg (eelmisel aastal 55,6 kg)
Kehamassiindeks 22
Rasvkoe % on 23,9 seega on kõik väga normaalne. (Eelmisel korral 17,9% alakaalu ülemisel piiril) 
Käte jõud:
Parem käsi 36 kg (varem 37 kg)Vasak käsi 32 kg (varem 35 kg)

Kopsumaht on ilusti 4,1l/103% (varem 3,6l /90%) eeldatavast ja väljahingatav õhk 3,3l/93% eeldatavast. Väljahingatava õhu näit on ikka madal, kuid arst arvas, et rinnalihaseid treenides võib asi paraneda. 

Pulsist:
Pulss rahuolekus enne koormust lamades 50l/min (varem 67l/min). Maksimaalne pulss koormusel 191l/min-97% eeldatavast ealisest maksimumist. Pulsi tõus koormusel ja taastumine peale koormust normis. 

Numbreid:
VO2 max: 46,3 ml/min/kg 
VE max: 91,6 l/min
Aeroobne lävi: 154
Anaeroobne lävi: 176
Kehaline töövõime (PWC170): 2,8W/kg, hea
Koormustaluvus: 3,3W/kg, hea


Soovitused:
Soovitatud aeroobsed treeningud pulsil kuni 154, intensiivsemad treeningud pulsil kuni 172


Aasta tagasi olid minu põhjaks rühmatreeningud ja sage BodyPump kindlasti muutis käsi kõvasti tugevamaks. Praegu on ainult mõned kätekõverdused ja nii palju kui tööl igapäevaselt tõstmist on. Hooaeg on läbi ja võtan ka toitumisega vabalt. Kilode pärast ei muretse, kõik on normis. Ehk kevadeks võiks kergem olla, kuid praegu (sel aastal) oma pead sellega ei vaeva. Koormust talusin 2:35 minutit kauem kui eelmisel aastal! Kehaline töövõime on jäänud samaks. Ühesõnaga normaalne! Mitte midagi erilist, oma higi, vaev ja pisarad ning pisikesed arenemismärgid. Oma nõrgad kohad on ka, kuid kõike korraga on liiga palju soovida. Võiks ju taas rühmatrennidele rõhku panna, kuid ajaliselt pole võimalik neid mahutada, sest tööl peab ka käima. Eelkõige jooksud. 

Vereproovi tulemus:

Hemogramm koos leukogrammiga, mikroelemendid (kaalium, naatrium, kaltsium, magneesium), uurea, kreatiin kinaas (CK), rauavarud (ferritiin, Transferrni lahustuvad retseptorid) normis.


D-vitamiin alla normi. Arsti soovitus võtta D-vitamiini toidulisandina 50 mikrogrammi päevas.



See on positiivne, et enamus on normis. Eriti hea on see, et rauavarud on normis. Kindlasti oli oma roll sel aastal Oriflame Wellness vitamiinidel, mis kõike toetasid, kuid D-vitamiini peaksin tunduvalt rohkem tarbima. Arvasin, et 24h jooksud on oma karmid jälje jätnud, kuid pole üldse nii kurvad lood kui esialgu arvasin. Eks neid hirmujutte olen siit-sealt kuulnud, et rikun tervist ja isegi kui tunne on normaalne, siis vereproovid võivad paljastada tegeliku seisu. Hea on teada, et minuga on kõik korras. 

Leidsin Internetiavarustest ja viimasel ajal on järjest enam selliseid vabandusi, mitte küll hommikul kuid õhtuti. Vabandused sõbrad!


Tunnen, et olen jäänud vanaks, ei jõua enam poole ööni üleval olla. Uni on oluline ja 21-22 magama jääda on täiesti okei viimasel ajal. Sellepärast ei jõuagi suhelda ega blogida nii tihti kui tahaks. 



Väsimus on peal ja püüan kuidagi selle raske perioodi üle hingata.



Meenus selline laul seda postitust kirjutades:
"Kui tunnen, et liigud elus tagasi
Sa pinguta rohkem jõuad edasi
Ja kõik kord muutub
Paremaks veel kui oskad soovida
Ja lootusetust aina eirata
Ennast muuta

Pole kõik nii lihtne kuis näib

Meeldib või ei, elu edasi käib
Lootusetus saab endale kõik
Kui oled nõrk, kuulub temale võim (Tanel Padar & The Sun - Lootusetus)"

6 kommentaari:

  1. See test oli sulle veel tasuta või? Muidu vist tasuline. Ma kangesti tahaks ise ka kunagi proovida, aga tegelikkuses kardan neid numbreid. Pole ma nii heas vormis, et miskit head sealt oodata.
    Muidu väga huvitav postitus.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Viimast aastat tasuta..nuuks. Kuni 23a kaasa arvatud ja Tartu linna sissekirjutatud inimene saab tasuta. Kui rikkus õuele kuskilt potsatab, siis järgmisel aastal jälle testima.

      Ma soovitan testida kui võimalik, sest saab mingisuguse kindluse, et kõik on normi piires. Või vähemalt infot kuidas paremaks saada. Otsisin hinnakirja välja: http://www.kliinikum.ee/taastusravi/spordimedi-hinnad

      Kustuta
  2. Ma ka kogun raha (ja julgust), et võtta kätte ja käia ära koormustestil. Kindlasti annaks palju head infot, et treeningut efektiivsemad oleks. Peab vist sünnipäevaks küsima :D :D

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Tubli! Julgustuseks- helistad, paned aja ja ongi kõik.
      Targemaks saab küll, eriti hea kui on võrrelda eelmise aasta näitudega. Äkki jõuluvana toob suure kotiga seda krabisevat ;)
      :D

      Kustuta
  3. Ma ka muudkui kogun julgust, et minna testi tegema :P Eks tuleb ikka see lõpuks ära :P

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Loodan, et saad julguse kokku. Kõik on sõbralikud ja juhendatakse ilusti. :)

      Kustuta