laupäev, 19. jaanuar 2019

Reis Soome jooksudele

Marika klõps
18.01 Registreerisin maanteeametis auto enda nimele ja tegin kindlustuse. Kell 13:30 istusin Tartus bussile, et 16.00 Tallinnas olla. 17.00 juba väljus A-Terminalist laev Soome poole. Laevas hakkas väga jahe ja toitumiskava jälgimisest ei tulnud suurt midagi välja. Sõin, et tunne hea oleks ja palju rohkem kui oleks normaalne olnud. Lohutasin end sellega, et maraton on ees. Õhtul oli sadamas tubli maratonikoguja Marika Roopärg mind ootamas. Tänu tema kutsele ma selle seikluse ette võtsingi. Viimati käisin üle vee kui isa veel elas ja õde oli kolme- vôi neljaastane..21.01 saab õde Katariina 18.aastaseks, seega võite ise arvutada. Polnud varem üksi laevaga reisinud, taas vahva iseseisvumise kogemus. No muidugi pidin ma midagi unustama ja bussijaamast sadamasse sõiduga ununesid kindad, mu kallid ja head kätekaitsjad, taksosse. Ultramõjutused või taaskord armunud, kes seda teab.
Helsingi->Koivukyla

Marika elamise poole liikudes tuli ühistransporti ka liigselt napsutanud mees. Omakohus toimis selles riigis hästi. Vägivaldne ja karjuv mees lükati järgmises peatuses välja. Vene noormees püüdis omi võtteid kasutada, et vanem joogine mees sobivalt käituma panna. Kes plaksutas, kes rääkis, et vägivald pole lahendus-huvitav reede õhtu.

Käisime poest läbi, valisime järgmise päeva 10km jooksu läbimiseks riideid ja suundusime peagi magama.

19.01  Ärkasin puhanuna. Magasin 8 tundi. Ees oli ootamas Aktia maanteejooks. Käisime pileteid ostmas ja sõitsime bussiga stardipaika. On siin alles peatusi, ikka väga tihti ja teed keerutavad. Kõnniteed on lahti lükatud masinatega ja ilus on vaadata kuidas teede eest hoolitsetakse. Oli äärmiselt tore päev. Nägin paari eestlast veel ja korraldajate suhtumine oli positiivne. 10 km eest 15€, polnud veepunkte ega lõpunänni. Puhas läbimisrõõm ja lumised vaated. Eestis on ikka meid ära hellitatud. Olin viimane oma vanuseklassi naistest ja esimene lõpetanud eestlanna. Nii kui esimesed künkad tulid oli teada, et mina 5min/km lõpuni ei kesta. Sai tihe samm otsitud ja rühitud, jalg väsis tohutult ja oli kohati libe. Jooksin vahepeal Soome ultrajooksu kirjadega vanema mehe taga...Endurance jooksis eest ära. Küll veebruaris püüan kinni.
Foto autor:Ari Lassilan
Marika sai mitu medalit ja mina sain plaksutada ja jooksuinimesi uudistada. Pesemas käidud, saime liikuda taas bussile. 287 inimest nautisid sel jooksul talveilma.
Vahva number 551 ja Marika 155
Enne 2km soojendusjooksu
Marika klõps
Hiljem käisime taaskasutuskeskuses ja leidsin sealt sinise kleidi- autoga sobib hästi. Külmkapimagneti "Ruoka on valmiina" peal karupoeg meepurgiga. Avastasin endale pika varrukaga jooksupluusi ja rahvariietes (ilmselt Saami) nuku tuttavale, kes neid kogub. Sõin kartulit, kanakastet ja juurvilju. Magustoiduks Lohilo brownie jäätis. Homme ootab Espoo sisehall ja minu lemmik - maraton.

20.01
Ärkasin varem ja pakkisin asju maratoniks. Omatoimen Maratoni. Lugesin siin- seal postitusi. Sõin taas hommikuks Marika valmistatud putru. Hea tunne kui kõike ise ei pea vaaritama ja soe kõhutäis ootab. Jalutasime rongijaama ja vuhiseme Espoo sisehalli poole.

Edasi metrooga. Ilus oranž.

Plaan hoida stabiilset 5:45 tempot. Vaatan kas õnnestub. Tuleb ka enesetunnet jälgida, sest 101 km oli 12-13.01 samuti jalgel liikumist. Lisaks eilne 10 km.

Marika korraldatud maraton oli vahva. Igaüks hoolitses, et endal sporditoit ja vedelik kaasas oleks.
Inimesed, kes tulid maratoni tiirutama. Siiras tänu!

Plaan oli suur, aga olud olid väga kuumad. Tänu Olle kuulamisele olin vähemalt lühikesed püksid kaasa võtnud. 5:18:24 maratoni läbida on ikka suht müstika. Eks ma jõin nii 5+liitrit vett ja külastasin jahedat wc-d. Teate kui hea see jahe prilllaud on või kui mõnus külm voolav vesi?
Tehtud! Taas viimane, kuid kogemused maksavad. Peale kannatusi saabub rahu ja armastus!

Mõtlesin 21km peal juba lõpetada..no jookse nagu saunalaval. Lisaks reied muutusid pakkudeks ja pidin neid mudima aeg-ajalt. Siis mõtlesin, et teeks 3h ja siis 30km ja hiljem tegin juba rahu endaga. Sõin, jõin ja vahel kurjustasin, et aeglaselt joosta ei oska. Silm selge ja hea enesetundega lõpuni!

Maratoni ringilugeja

Marika hoolitses väga hästi minu eest. Alati soe toit laual, riided peale maratoni pestud. Luksuslik värk..parem kui hotellis. Suured tänud!
21.01 Sõit koju ja maale autoga. Õe sünnipäev numbriga 18! Tütart tahaks ka juba kallistada! Hommikul üllatas kaal. Kolm päeva toitumiskavas olnud nõuandeid järginud ja 63.6 kaalul! Kava tellides 66kg, kätte saades 65.5. Põnevusega ooran, mis minust suveks saab.