kolmapäev, 27. aprill 2016

Jooksmine ja rühmatrennid

Olen saanud tuttavatelt küsimusi seoses jooksmisega. Miks ma ei jookse enam nii pikki vahemaid? Miks ma jooksen väga harva? Kuidas ma julgen võistelda kui ei jookse piisavalt?

Esmalt pean tõdema, et töö, pere ja hooajalised haigused on võtnud minu ajast enamuse. Samas ma saaksin endale koormust juurde panna, kuid ma ei taha. Võib öelda, et olen isegi pisut laisk. Peale spordiklubiga lepingu sõlmimist olengi leidnud enda jaoks rühmatrennid. Näiteks spinning aitab treenida minu väikest südant. Kuna mulle ei meeldi madala pulsiga joosta, siis palju meeldivam on teha rühmatrenne, mis on huvitavad ja samas saan vajalikku koormust. Tänagi sain kinnitust, et pulss taastub üpris kiiresti peale pingutust ja seda oli üksnes rõõm näha. Tegelikult tänu rühmatrennidele saangi vaheldust ja samas kerelihased tugevaks, sest kodus üksi neid treenida pole sama kui treenerite silme all- ikka pingutan rohkem ja näitan, et oskan korralikult harjutusi sooritada. Lisaks peale trenni võimalus minna võtta mõnus kuum saun ja meeldivalt enesekindel tunne.

Küll pikad vahemaad tulevad ka. Kui tunne ja aeg on õige, siis tuleb ka jooks. Kui ise ei naudi oma sportimist, siis kes seda peaks tegema? Sellepärast leiangi, et teen asju täpselt endale loogilises järjekorras. Lisaks on väga suur vahe, kas jooksen võistlusel sellepärast, et ma tahan rajale minna ja katsetada enda võimeid ning püüda paremat aega või joosta, sest ma ju pean ega tunne rõõmu ega vabadusetunnet "ma jooksen, mul on võimalik liikuda ja olla tänulik, et keha seda võimaldab".

Minu jaoks on alati olnud jooksmine enamat kui füüsiline koormus. Kui vaimselt suudan endale kinnitada, et olen vahemaa läbimiseks valmis, siis ma seda ka teen. Ühtegi jooksu ei saaks lõpetada ainult füüsise pealt, sest kui peas tiksub "sa ei jaksa, katkesta, oled nõrk" siis on väga väike tõenäosus jooksu läbida.  Just enese motiveerimine võtab väga suure osa teekonnast. Julgen joosta, sest ma tean, et jõuan lõpuni - lihtsalt vahel võib minna rohkem aega kui plaanitud. Seepärast ei tasu alla anda, vaid mõelda, et järgmisel korral läheb paremini.

Täna alustasin CardioSpinniga ja lõpetasin KõhtSelg 40-ga. CardioSpin kestis 55 minutit ja oli üpris tõhus. Arvan, et ülehomme on kogu keha mõnusas lihasvalus. KõhtSelg40 nagu nimigi ütleb kestis 40 minutit ja juba praegu on kõht ja selg annavad tunda, et on treenitud lihaseid, millest polnud enne trenni veel aimugi. Lisaraskused jalgadel ja 2,5 ning 5kg kettaga harjutused panid leebelt öeldes ägisema. Treeningutel oli 10 minutit vahet ja treener oli sama ning endiselt motiveeriv ja energiat täis.

KõhtSelg40:                                    CardioSpin:  
Kulutatud -244kcal                          Kulutatud -457kcal
Keskmine pulss 127                        Keskmine pulss 147
Max 164                                         Max 181


pühapäev, 17. aprill 2016

Viivikonna elamusjooks

Viivikonna elamusjooks tehtud! 10 km Võistlusnumber 219 Aeg 00:52:47 Koht vanuseklassis 5 (11 naist oli kokku) Äratus 6:45, et end üles äratada, riietada ja süüa , sõit sihtkohta 86 km.
Ärkasin kohutava peavaluga. Sõin omletti ja jõin Theraflud, et end inimesena tunda. Määrisin nägu niisutava kreemiga, sest nohu on naha õrnaks muutnud. Peavalu möödus ja tundsin end hästi. Valisin enda vanad tossud maalt, mis pole kõige kergemad. Kohupiima kisselliga sõin ka sisse ja saime asuda teele. GPS näitas kõige kiiremat teed ja nii me sõitsime üpris halvas seisukorras teel, ühel hetkel tühjenes tagumine kumm, kuid märkasime seda kohale jõudes alles. (Ema koolivend oli juhuslikult seal kohal ja aitas hädast välja. Tagasi sõitsime teist teed kaudu.) Võtsin ka oma tütre kaasa, tema oli vanaemaga seni kuni meie õega võistlesime. 
Tillujooksu jätsime järgmiseks aastaks, sel aastal sai laps jälgida, mis ja kuidas toimub.
Start oli ootamatu ning ma ei soovinud väga kiiresti alustada. Siiski jooksjad olid üle ootuste kiired ja kõik meenutas põhikooliaega. Numbrid olid särkidel, mis tuli hiljem tagastalda. Pulsivöö langes mingil hetkel enne 3km täitumist poole kõhu peale ja peale jooksu nägin maksimumpulssi 220, mis pole normaalne. Tundsin, et temperatuur tõuseb ja võtsin peapaela ära, et endale tuult teha. Mõnda aega jooksime ühe toreda tüdrukuga koos ja ta kutsus kaasa, kuid minul kahjuks jõudu enam ei olnud. Haigus tegi mulle 1-0 ja minu medalilootus kadus. Samas olin rahul, et jõudsin lõpuni ja esimene jooks Heade jooksude sarjas sai läbitud.
Hästi ilusad sirged ja pikad teelõigud olid. Ülim vaikus ja eraldatus linnamelust. Kui järgmisel aastal taas toimub, siis sooviks terve ja tugevana läbida. Ilmselt ka aeg oleks parem olnud.
Võitsin Tomatimoosi loosiauhinnana ja jälgisin tublisi võitjaid. 


Tomatimoosi saamas, andis üle Viivikonnast pärit Julia Bulina, kes on Eesti meistrivõistlusteltki medaleid noppinud.
Pildi autor: Aleksandr Komšin
Õde jäi 2,6 km jooksus viimaseks, kuid minu arvates tubli ikka, sest kui ta oleks jäänud koju, oleks ta istunud arvutiekraani ees. Vähemalt liigutas end. Lisaks oli rõõmus, et tema vanuseklassis oli üks osaleja kas loobunud või üldse mitte kohale tulnud ja sel juhul ju tubli eelviimane koht esimest korda saavutatud.
Ärge haigena trenni ega võistlustele ronige! (Ma ei tahtnud jätta ühtegi sarja jooksu vahele ja riskisin.)


Foto autor: Jana Pavlenkova
Rohkem pilte Viivikonna jooksust: SIIT ja SIIT

laupäev, 9. aprill 2016

Tartu Parkmetsa jooks (2016)


Ärkasin. Sõin jäätist. Panin jooksuriided selga ja keksisin mööda tube ringi. Peagi suundusin bussijaama ja liikusin Raja peatusesse, et see Parkmetsa jooks ka ära katsetada.Bussist väljudes tervitasime Margitiga. Ta küsis, et kas üksi olengi.....ma olen alati üksi võistlustel (mul pole spordihuvilisi ja toetajaskonda, kes raja ääres ergutaks- olen mina ja rada vaid). Mind tundis ära ka Helena ja suhtlesime veidi pikemalt. Naiste arvestuses olin esialgsetel andmetel 39 ja üldarvestuses 190 koht. Stardiprotokollis oli 451 inimest, seega jäin enam kui rahule. Ikka ja jälle üks ja sama viga - alustan liiga kiiresti ja poolel teel väsin ära seetõttu. Metsateed pole üldse minule loodud, jalg jääb tuimaks ja väsib väga kiiresti, õnneks polnud sellist teelõiku pikalt, kuid siiski andis oma osa. Vahepeal andsin juba alla ja muretsesin koduste pärast, siis mõtlesin jälle, et nii vähe ju joosta ja mis see ikka ära ei ole. Lõpus pingutada ei jõudnud ja okserefleks tuli suure hooga, kuigi midagi suust välja ei tulnud. Võttis lihtsalt kõõksuma. Igatahes esimene hooaja jooks joostud ja mitte üldse pahasti. Kuna mu telefon ei toimi ning ei lase isegi kiirabisse helistada, ega leidnud ühtegi kontakti enam, siis võtsin mehe endise telefoni ja sain ema ja õega peale jooksu ühenduses olla, et oma rõõmu jagada. Siiski esisajas naiste arvestuses. Mina - täiesti tavaline lihttööline, ema ja harrastussportlane.

Kuidas võiksin olla veel kiirem ja vastupidavam?
  • Muretseksin korralikud jooksutossud (mul on kõige odavamad Sportsdirecti tossud)
  • Treeniksin mõnes jooksugrupis
  • Treeniksin mõne kava järgi
  • Jälgiksin toitumist hoolikamalt
Miks ma eelnevat ei tee?
  • Rahast hakkaks kahju, sest tosse läheb nagu leiba kui palju joosta ja ikka suure varba juurest läheb riie katki alati.
  • Ei taha end hiljem magusast lolliks süüa
  • Ei taha kaotada raskete ja endale ebameeldivate harjutuste/kaaslaste tõttu jooksutahet
On hea olla "naine metsast", kes tuleb ja annab endast parima võimaliku ja läheb koju rahulolevana. Ei pea kellelegi põhjendama, et miks jooksin nii aeglaselt või olematu tehnikaga. Naudin ja elan.

Pulsikella panin tööle umbes 5minutit enne starti, et juttu kuulates meelest ei läheks. Kõrvaklappe ja muusikat ei kasutanud seekord kiiremaks jooksuks. Mina ja aeg olid võistlemas.

Minu polar M400 mõõtis vahemaaks 6,82 km ja ajaks 34:23 (lahutasin 5minutit)

Keskmine südametegevus 173 lööki minutis, kõige hullemini peksis süda 191 lööki minutis.

Kaotasin 427 kcal

Esimene kilomeeter ajaga 4:09
Teine kilomeeter ajaga 4:42
Kolmas kilomeeter ajaga 5:09
Neljas kilomeeter ajaga 5:11
Viies kilomeeter ajaga 5:28
Kuues kilomeeter ajaga 5:27

Täpsustan postitust, kui tulevad treenitus.eu lehele ametlikud tulemused ja pildikesed mu raskest tööst. :)

Aeg 00:34:35.1
Netoaeg 00:34:27.8
Koht vanuseklassis 18!
(http://www.championchip.ee/results/117)